COMUNICAT DE PRESA, 5 noiembrie 2014, Cluj-Napoca
Legea 78/2014, noua Lege a voluntariatului, intrata in vigoare in luna iulie a acestui an, repune in drepturi managerul de voluntari, persoana care indeplineste sarcinile legate de coordonarea si administrarea activitatii voluntarilor. Rolul sau este unul foarte important in noul context creat de Legea 78/2014, multe dintre noile prevederi legate de administrarea muncii voluntarilor si de eliberarea certificatului de voluntariat fiind sarcini explicite ale managerului de voluntari. Coordonarea muncii voluntarilor nu este insa reglementata si recunoscuta din punct de vedere profesional, sarcinile aferente acestei activitati fiind in general alocate unor persoane care indeplinesc, cel putin formal, un alt rol.
Astazi, 5 noiembrie 2014, Pro Vobis – Centrul National de Resurse pentru Voluntariat porneste pe drumul reglementarii profesiei de manager de voluntari, cu convingerea ca activitatea de coordonare a voluntarilor ESTE o PROFESIE care necesita un standard ocupational specific si programe de formare adecvate pentru a oferi experiente de voluntariat de calitate atat voluntarilor cat si beneficiarilor activitatilor de voluntariat.
„Cred ca momentul in care managerul de voluntari va deveni o ocupatie recunoscuta oficial in Romania va fi unul decisiv pentru cresterea calitatii lucrului cu voluntarii. Toate organizatiile si institutiile care implica voluntari vor avea in sfarsit posibilitatea sa aloce sarcinile de coordonare a voluntarilor unei persoane dedicate si pregatite profesional sa indeplineasca exclusiv acest rol. Ne asteapta un drum lung si dificil pentru ca activitatea de coordonare a voluntarilor este una complexa, insa exista in randul organizatiilor care implica voluntari atat de multa experienta si atat de multa dedicare, incat sunt convinsa ca va fi un demers de succes care va creste semnificativ calitatea muncii de voluntariat in Romania.” (Cristina Rigman, Director executiv Pro Vobis CNRV si Vice-presedinte Centrul European de Voluntariat).
„Meseria de manager de voluntari este foarte diversa si provocatoare. Ea solicita multa implicare si energie dar vine in schimb cu satisfactii ce tin de rezultatele directe ale activitatii in care sunt implicati voluntarii, atat la nivelul dezvoltarii lor personale cat si la nivelul comunitatii in care acestia se implica.” (Ioana Bere, coordonator de voluntari, Centrul de Voluntariat Cluj-Napoca)
Pornim pe acest drum intr-o zi simbolica, Ziua Internationala a Managerilor de Voluntari, marcata in fiecare an in data de 5 noiembrie, alaturi de partenerii nostri SMART Association for Civil Society Development (Croația), Centrul Național de Voluntariat ÖKA (Ungaria), Platform of Volunteer Centers and Organizations (Slovacia) și Centrul Național de Voluntariat BRĪVPRĀTĪGAIS.LV (Letonia), în cadrul proiectului „Wake-Up Call: Volunteer Manager Role” implementat in perioada noiembrie 2014 – aprilie 2016 si finantat de catre Comisia Europeana prin programul Erasmus +, Acțiunea Cheie 2 (Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, Parteneriate strategice în domeniul tineretului).
Scopul proiectului este de a creste calitatea lucrului cu voluntarii si a proceselor de management al voluntarilor. Proiectul va genera o serie de resurse pentru cresterea calitatii managementului voluntarilor: profilul ocupational al managerului de voluntari; setul de standarde de calitate pentru managementul voluntarilor; curriculumul de instruire pentru managerii de voluntari; procedura si instrumentele pentru validarea competentelor managerilor de voluntari.
Pentru mai multe informații despre proiect vizitati adresa www.provobis.ro/wake-up-call sau contactați Cristina Rigman, manager proiect la cristina@provobis.ro, 0755-045105. Comunicatul poate fi descarcat in format PDF si de aici.